Yleisin syy e-laskutilauksen epäonnistumiseen on virheellinen laskutuslajin valinta e-laskutilausta tehtäessä.
Esimerkiksi kun tekee terveyskeskusmaksusta e-laskutilausta, on laskutuslajiksi valittava terveyskeskusmaksut.
Jokaiselta laskutuslajilta on tehtävä oma e-laskutilaus viimeisimmän laskun viitteellä.
Toinen yleinen syy e-laskujen toimimattomuuteen on e-laskutilauksen poiston ja uuden tilauksen yhdenaikaisuus. Mikäli poistaa virheellisen e-laskutilauksen, tulee odottaa vähintään 3 arkipäivää, että voi tehdä uuden e-laskutilauksen.
Mikäli e-laskutilauksista on kysyttävää, ole yhteydessä toimistonhoitaja Maija Kinnuseen, puh. 044 459 6203 tai maija.kinnunen@kinnula.fi.